Audyt SEO

Nieodłącznym elementem pozycjonowania stron www i sklepów internetowych jest profesjonalny audyt SEO. Stanowi on pierwszy etap pracy agencji SEO, który służy ustaleniu aktualnego stanu technicznego strony, zdiagnozowaniu ewentualnych błędów, niedociągnięć, zduplikowanej treści i wszelkich elementów, które w drodze optymalizacji strony będą wymagać poprawy.

Co to jest audyt SEO?

Poprzez audyt SEO rozumiemy złożoną, holistyczną analizę strony internetowej pod kątem wszelkich czynników, które mają znaczenie dla algorytmów Google w ustalaniu przydatności witryny dla użytkowników i tym samym jej pozycji w wynikach organicznych. Podczas audytu brane są pod uwagę zarówno czynniki wewnętrzne, czyli dotyczące samej strony (tzw. audyt strony www on-site), jak również zewnętrzne, znajdujące się poza samą stroną (audyt SEO off-site).

Podczas gdy audyt SEO on-site obejmuje przede wszystkim analizę kodu źródłowego strony, linkowania wewnętrznego, zawartych na niej treści i nasycenia ich słowami kluczowym, audyt SEO off-site to w głównej mierze ocena profilu linków przychodzących, które budują reputację strony. Zarówno czynniki zewnętrzne, jak i znajdujące się wewnątrz samej strony, mają ogromny wpływ na to, jak jest ona postrzegana przez wyszukiwarki i w jaki sposób Google przydziela jej pozycję na poszczególne frazy.

Dla kogo jest audyt SEO?

Audyt strony internetowej jest niezbędnym elementem skutecznego pozycjonowania, który powinien poprzedzić jakiekolwiek ingerencje pozycjonera w witrynę. Analiza SEO strony  powinna więc mieć miejsce na początkowym etapie współpracy klienta z agencją pozycjonerską, często jest przeprowadzana nawet przed podpisaniem umowy, ponieważ ułatwia wycenę usługi i ustalenie kluczowych fraz dla działalności klienta.

Co znajdziesz w audycie SEO?

Raport z audytu SEO zawiera wiele bardzo szczegółowych informacji dotyczących aktualnego stanu strony i zaleceń pozycjonera. Wśród najważniejszych danych, jakie możesz znaleźć w profesjonalnie sporządzonym audycie SEO, należy wymienić:

ocenę jakości treści znajdujących się na stronie – w tym informację o ewentualnym występowaniu duplicate content

analizę indeksacji witryny w wyszukiwarce

opis profilu linków przychodzących

analizę struktury strony, linkowania wewnętrznego, jej funkcjonalności

informację o tym, czy strona prawidłowo wyświetla się na urządzeniach mobilnych

podsumowanie występujących na stronie słów kluczowych, meta tagów

analizę indeksacji witryny w wyszukiwarce

ocenę jakości treści znajdujących się na stronie – w tym informację o ewentualnym występowaniu duplicate content

opis profilu linków przychodzących

analizę struktury strony, linkowania wewnętrznego, jej funkcjonalności

informację o tym, czy strona prawidłowo wyświetla się na urządzeniach mobilnych

podsumowanie występujących na stronie słów kluczowych, meta tagów

To tylko niektóre z elementów, jakie zawiera audyt strony www. Ze względu na złożoność i skomplikowanie tego dokumentu, zdecydowana większość pozycjonerów dołącza do takiej analizy komentarz, który stanowi skrócony opis zaleceń i podsumowuje kondycję techniczną strony.

Co zyskujesz dzięki audytowi SEO?

Analiza strony www i raport z niej to doskonałe narzędzie dla wszystkich przedsiębiorców i freelancerów, którzy lubią wiedzieć, co wchodzi w skład zlecanej przez nich usługi i za co płacą swojemu zleceniobiorcy. Rzetelnie przeprowadzony audyt strony internetowej świadczy o profesjonalizmie i poważnym podejściu agencji pozycjonerskiej.

Z audytu SEO dowiesz się, jaka jest bieżąca wartość Twojej strony www lub sklepu internetowego dla wyszukiwarki Google. Uzyskasz również kompleksowe rekomendacje odnoszące się do tego, co należy na stronie poprawić, ulepszyć lub zmienić.

Z audytu SEO wynika, w jaki sposób agencja pozycjonerska będzie chciała poprawić pozycję Twojej strony w wynikach organicznych wyszukiwarki i jakie działania muszą zostać wdrożone, by umożliwić ten proces.

Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat audytu SEO, zapraszamy Cię do kontaktu.

EMIAL

email@firma.com

telefon

+48 000 000 000