Audyt linków

Każda profesjonalna agencja pozycjonerska zaczyna swoją pracę ze stroną klienta od audytu SEO. Analiza strony dzieli się na audyt on-site i off-site. Audyt SEO off-site to przede wszystkim ocena profilu linków przychodzących, które mają ogromny wpływ na pozycję strony w wynikach organicznych. Dlaczego ten element pracy pozycjonera jest tak istotny i jakie korzyści może odnieść właściciel strony z pozyskania informacji o strukturze linków zwrotnych?

Co to jest audyt linków?

Analiza linków zwrotnych polega na sprawdzeniu wszystkich odnośników zewnętrznych, jakie prowadzą do witryny klienta. Efektem tych działań jest nie tylko wykaz linków prowadzących do domeny, ale również zidentyfikowanie potencjalnie szkodliwych odnośników, które negatywnie wpływają na reputację i tym samym pozycję strony. Jeśli audytor SEO wśród profilu linków zewnętrznych znajdzie takie, które mogą mieć potencjalnie negatywne oddziaływanie na stronę, opracuje sposób poradzenia sobie z tym problemem.

Warto dodać, że audyt linków zwrotnych stosuje się również w przypadku analizy stron konkurencji. Pozwala to zorientować się co do ilości i jakości odnośników zewnętrznych, jakie odsyłają do stron konkurentów klienta. Ułatwia to opracowanie strategii skutecznego pozycjonowania.

Dla kogo jest audyt linków?

Audyt linków jest polecany w kilku przypadkach:

gdy klient pozycjonował wcześniej stronę w amatorski sposób

gdy agencja SEO przejmuje pozycjonowanie witryny klienta po innej firmie

gdy nastąpił nagły spadek pozycji strony w wynikach organicznych

gdy bez wyraźnej przyczyny zmniejszyła się sprzedaż w sklepie internetowym

Co znajdziesz w audycie linków?

Audyt linków zwrotnych jest zakończony raportem, z którego klient może zaczerpnąć szczegółowe informacje o odnośnikach prowadzących do jego witryny.

Audyt linków zawiera też indywidualny komentarz audytora zawierający rekomendacje co do dalszych działań link buildingu strony i możliwe rozwiązania, które będą mieć na celu poprawę jakości profilu linków.

Jeśli zastanawiasz się, jak sprawdzić linki do strony, możesz skorzystać z narzędzi, takich jak choćby Ahrefs lub Majestic SEO. Zaspokoi to Twoją ciekawość odnośnie profilu odnośników. Gdy natomiast potrzebujesz profesjonalnej analizy poszczególnych linków oraz rady, które z nich warto zatrzymać, a które wykluczyć, przyda Ci się zdecydowanie profesjonalna pomoc agencji pozycjonującej.

ilość linków przychodzących i ich źródło

listę anchor textów, które zostały użyte

podział na linki o wpływie pozytywnym, negatywnym i neutralnym

dane odnośnie procentowego udziału linków nofollow i dofollow

Co zyskujesz dzięki audytowi linków?

Audyt linków zwrotnych to szereg korzyści dla Twojej strony firmowej lub sklepu internetowego, który pozwala w szybki sposób zidentyfikować możliwe przyczyny niskich pozycji w wynikach organicznych Google. W przypadku audytu, który obejmuje również analizę link buildingu u konkurencji, dowiesz się, ile orientacyjnie czasu potrzebuje agencja SEO, by uzyskać dla Ciebie podobną widoczność w Google.

Profesjonalna analiza linków zwrotnych to podstawa skutecznego pozycjonowania, pozwala wyznaczyć kierunki działań agencji SEO i ustalić priorytety w pracy z klientem. 

Jeśli zainteresował Cię temat budowy linków i chcesz dowiedzieć się więcej w kwestii ich analizy, zapraszamy Cię do kontaktu.

EMIAL

email@firma.com

telefon

+48 000 000 000